سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 21138

  بازدید امروز : 6

  بازدید دیروز : 0

گاهنامه هلال آرنجن

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

لوگوی دوستان





 

درباره خودم

 

لینک به لوگوی من

گاهنامه هلال آرنجن

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

تبریک[2] . تبریک سال نو . جشن اختتامیه بازیهای روستایی . سلام - بروزرسانی . آرنجن سرزمین هلال ابوالفضل . تابستان - تعطیلات - آرنجن - سفر .

 

بایگانی

اسفند 1387
گاهنامه هلال آرنجن

 

اشتراک

 

 

آن که آرزو را دراز کرد ، کردار را نابساز کرد . [نهج البلاغه]

ستاره درخشان علوی : امامزاده احمد (ع)

نویسنده:صادق نوروزی آرنجنی::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 11:41 صبح

       نمایش تصویر در وضیعت عادی   ستاره درخشان علوى در روستای آرنجن بخش برزک کاشان  
              السلام علیک یا ابوالفضل العباس علیه السلام
سخن ازمهاجرت و آوارگى امامزادگان است . گروهى که از سلاله پاک نبوت و دوره امامت و شجره مبارکه علوى بودند. آنان که به ستم غاصبان خلافت و سلاطین جور و سردمداران کفر و الحاد ونفاق مجبور به ترک زادگاهشان شدند و آواره کوه ها، بیابان ها، سرزمین هاى دور و نزدیک گشتند. گناه آنها پیروى از حقانیت آل رسول صلى الله علیه و آله و سلم ، معصیتشان سر در چنبر کفر نسپردن و تن ندادن به آمال و خواسته هاى ضد خدایى زور مداران اموى و عباسى بود و مهم ترین جنایتشان این که از خاندان وحى و از اعقاب پاکان و سروران و سرافرازان کائنات بودند؛ هر کدام به سلسله اى مى پیوستند که با یک یا چند واسطه به شاخه اى از شاخسار هماره سبز علوى متصل بودند، فاطمیان ، علویان ، باقریان ، حسینیان و... همه و همه یعنى آل کوثراگر چه هیچ مزاحمتى هم براى حکومت هاى اموى و عباسى ایجاد نمى کردند، باز وجودشان به علت انتساب به خاندان رسالت و امامت از دید خلفاى جور غیر قابل تحمل بود.
این بزرگواران ستارگان پراکنده در زمینندکه هر یک در گوشه اى جان به غربت سپردند و تن بلا کشیده را یا گلگون از خون ، یا مسموم از زهر به خاک تیره تسلیم کرده اند و چه بسیارند از این مظلومان همیشه تاریخ . یکى از این ستارگان امامزاده احمد بن عباس بن حسن بن عبیدالله بى ابوالفضل العباس علیه السلام است که سالیان متمادى محل دفن او بر ما پوشیده بود و ما دلخوش و امیدوار به عنایات و کرامات بقعه و ضریح و قبر غریبى بودیم که درگوشه روستا مانند چراغى نورانى که گردغبار غم او را پوشانده بود و از نام و نشان و حسب و نسب شریفش ما را خبرى نبود. فقط سالیان متمادى و نسل هاى گذشته و حال ده ها و صدها بار کرامت و عنایت از وجودش ‍ دیده اند که هنوز بر لوح سینه عاشقان منقوش است .
بحمدالله و المنه و به برکت ما خون و قیام ، ماه سید الشهدا، حسین بن على علیهماالسلام و دعا و درخواست مردم به درگاه بارى تعالى شجره نامه و تذکره آن بزرگوار بنا به استناد به کتب انساب از علماى اعلام که در قرون ماضى به رشته تحریر در آورده اند، تهیه و در آینده در اختیار تمام عاشقان به ولایت قرار خواهد گرفت .
بارگاه این امامزاده در روستاى آرنجن ، 70 کیلومترى کاشان ، سه کیلومترى روستاى ورکان است .
                                                                                                                             والسلام على من اتبع الهدى
                         هیئت امناى امامزاده احمد روستاى آرنجن



  • کلمات کلیدی :

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    آغاز تعطیلات تابستانی
    تبریک سال نو
    تبریک سال نو
    [عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com